woensdag 10 maart 2010

De nieuwste trend: naturel

Aan het begin van het jaar krijg je allerlei trendwatchers, die voorspellen wat er de komende jaren trend gaat worden. Een van de trends vind ik geweldig: het schoonheidsideaal wordt NATUREL. Dus niet de tanden kaarsrecht en glinsterend wit, maar gewoon een beetje scheve tanden waar weinig aan gedaan is. Een neus met een bochtje, wat zwaardere heupen, wordt allemaal hip! Nou, dat is nog eens goed nieuws. En bovendien nog heel besparend qua geld.

Je wilt je eigen schoonheid niet alleen omdat het een trend is. Het is jouw eigenste ik, die mensen zien. En het is juist leuk dat er wat ‘niet recht’ aan je is, want dat maakt je uniek. Ik vind het vreselijk om vooral oudere vrouwen te zien met die strakke wangen en dikke lippen, die eruit willen zien als 35.


Stef Bos heeft er hele mooie woorden over geschreven:
Als ik oud word, wil ik oud zijn
Geen uitgewiste sporen, geen bijgewerkt verleden

Maar een gezicht als een landkaart van geluk en verdriet
Waarop je mijn leven kunt lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten