woensdag 10 maart 2010

Leef jij ook teveel in de toekomst?

Waar je bent is zoveel beter dan waar je denkt dat je zou moeten zijn.
Byron Katie


In de toekomst leven, dan doen we allemaal. Als we maar die baan zouden hebben, als we maar meer geld te besteden hadden, als we maar een partner hadden: dan zouden we echt gelukkig zijn, dan zou de wereld er heel anders voor ons uitzien, dan zou het allemaal veel gemakkelijker gaan.


En als je nu terugkijkt op bepaalde fases in je leven, heb jij dan ook het idee: toen was het eigenlijk heel fijn maar ik heb daar nooit zo bij stilgestaan. Ik heb het op dat moment niet ervaren als geweldig, en het was geweldig zoals ik er nu tegenaan kijk. Ik heb nu wel meer geld, maar ook veel meer zorgen. Ik heb nu wel een man, maar toen ik nog alleen woonde was het toch ook helemaal zo slecht nog niet.


Dat verlangen naar ‘anders’, dat overheerst vaak ons geluk. Ga eens rustig zitten en bedenk hoeveel goeds je nu in je leven hebt, waar je nu van kunt genieten zonder meer of minder van iets te willen hebben. Met liefde om je heen van je dierbaren, met alle materiĆ«le zaken die je eigenlijk nodig hebt.


Dankbaarheid is een heel belangrijk element van je gelukkig voelen, en dat begint met stilstaan van je rijkdom op dit moment. Sta je stil?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten