maandag 26 april 2010

Woorden in je hoofd hebben meer impact dan je denkt!

Dat kan ik niet. Ik moet. Dit is een probleem.

Denk jij dat ook vaak? Zulke negatieve woorden? Ze hebben meer invloed dan je denkt.
Op je zelfvertrouwen, de manier waarop je tegen dingen aankijkt, de wijze waarop je met mensen omgaat.

Je bevestigt iedere keer dat je extra moeite moet doen om iets te kunnen.

We gebruiken deze woorden vaak als een gewoonte. Je hebt het altijd al gedaan. Maar wees jezelf eens bewust van hoe je je gedachten formuleert. Want je doet jezelf zo tekort en je gaat zowaar zelf geloven dat je het niet kan. Terwijl dat niet zo is.

Beter is:
Dat kan ik niet -> ik probeer het.
Ik moet (verplichting) -> ik wil (eigen keuze).
Dit is een probleem -> dit is een kans, hier kan ik iets van leren.

Een heel andere benadering, waar je alleen maar sterker van kunt worden.
Welke negatieve woorden denk jij? Let er eens op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten